چربی های سالم مورد نیاز بدن را بشناسیم

کلمه ی چربی به خودی خود فوق العاده دلهره آوره و اغلب بر این باورند که تمام چربی ها مضر و بد هستند. چربی ها در واقع یک بخش حیاتی از رژیم غذایی روزمره ی ما هستند و تا هنگامی که در حد تعادل مصرف بشن برای عملکرد روزانه ی بدنمون بسیار هم مناسبند. ارتباط مصرف غذاهایی با کلسترول بالا مانند تخم مرغ و گوشت با بیماری های قلبی سبب شد تا افراد به سمت مصرف کربوهیدراتها کشیده بشن و متاسفانه افزایش کربوهیدرات های تصفیه شده و قند منجر به بالا رفتن نرخ چاقی و دیابت شد. به جای این روش اشتباه میتوان از چربی های سالم استفاده کرد که خوشبختانه بسیار هم گسترده هستند و در ادامه با برخی از آنها آشنا میشویم.

 

چربی های سالم با مواد غذایی طبیعی

آووکادو ضد پیری پوست

این ماده ی غذایی با ویتامین E فراوانی که داره از پوست شما در مقابل رادیکال های آزاد محافظت کرده و به عنوان ماده ای ضد پیری برای پوستتان عمل میکند. آووکادو بدلیل داشتن پروتئین بالا و فولات میان وعده ای عالی برای زنان باردار محسوب میشه.

 

آووکادو رشار از پروتئین و فولات

روغن حیوانی و سلامت مغز

مصرف روزانه ی روغن حیوانی به بهبود عملکرد مغز کمک کرده و به دلیل داشتن سلنیوم، یک آنتی اکسیدان قوی میباشد.

 

روغن حیوانی گزینه ای مناسب برای مصرف روزانه

روغن نارگیل و روغن زیتون مناسب برای تقویت حافظه

اسیدهای چرب موجود در پوست نارگیل برای تقویت حافظه و عملکرد مغز، همچنین در کاهش التهابات و کلسترول بسیار مناسبه. روغن زیتون هم برای حافظه و مغز مناسب بوده و گزینه ای مناسب برای محافظت از پوست نسز میباشد.

 

تقویت حافظه با استفاده از روغن نارگیل

 چربی ماهی و امگا ۳

چربی ماهی دارای مقادیر بسیار بالایی از امگا ۳ است. مصرف امگا ۳ و ۶ برای فعالیت های بدن فوق العاده مفیدند و فشار خون و سکته را کاهش میدهند. ماهی قزل آلا، ماهی تن و ساردین از بهترین گزینه ها در بین ماهی ها هستند. مصرف این ماده سبب بهبود توان ذهنی و حافظه و جلوگیری از پیری زودرس میشود.

 

تامین امگا ۳ بدن با مصرف منظم ماهی

گردو و تخم کتان برای تامین امگا ۳ مورد نیاز بدن

در گذشته امگا ۳ رو فقط مترادف با روغن ماهی میدونستند اما امروزه میدونیم که امگا ۳ در موادی مانند روغن های سویا و آفتابگردان، دانه ی کتان و گردو ، فندق و کنجد نیز یافت میشود. ذکر این نکته هم حائز اهمیته که مصرف گردو رو جدی بگیرید چون تنها آجیلیه که حاوی چربی های اشباع شده نمی باشد. تخم کتان نیز علاوه بر امگا ۳ دارای امگا ۶ و سرشار از فیبر نیز میباشد.

 

گردو، آجیلی با چربی غیر اشباع

اگر شما عادات غذایی خود را با کسانی که دارای رژیم های غذایی مدیترانه ای هستند مقایسه کنید تفاوت فاحشی رو خواهید دید. مواد غذایی حاوی چربی های سالم همیشه در این منطقه رایج بوده و جزء اصلی غذاهاشون بوده. سطوح پایین کلسترول، نرخ پایین بیماری های قلبی، پوست زیبا و بدن لاغر، همه از نتایج پیروی از این رژیم سالمه. پس با مصرف چربی های سالم روزانه علاوه بر داشتن پوست و اندامی زیبا، به بهبود عملکرد مغز و حافظه ی خود کمک کرده خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید.

Save

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید