راه برای آرام کردن دشمنان عاطفی در ذهن

من یک کابوس تکراری دارم که از روزهای دانشگاه همراه من است. بسیاری از مردم می گویند آنها نیز یک رویا مشابه دارند: روز آخر امتحان ها است و من امتحاناتم را خراب می کنم و به اندازه کافی آماده امتحان نیستم.

هر بار که از خواب بیدار می شوم می ترسم و فکر می کنم دوباره باید شروع کنم. البته این اتفاق نمی افتاد این فقط یک خواب بود. اما وقتی که این کابوس ها را می دیدم درس مهمی در مورد خودم یاد گرفتم: من بیشتر به ترس از شکست تمایل دارم تا میل به موفقیت. اگر کاری انجام می دهم، نمی خواهم ببازم. این رفتار مرا پیش می برد.

مهم نیست چه چیزی به شما انگیزه می دهد. همیشه دشمنان عاطفی در گوشه ای از ذهن شما وجود دارند که انتظار دارند شما را سرکوب کنند. این سه دشمن بزرگ، ترس، عدم اطمینان و شک و تردید هستند. این دست اندرکاران در داخل ذهن شما زندگی می کنند و حتی مانع از تلاش شما برای رسیدن به رویاهای خود می شوند. اما من چند راهنمایی برای کمک به شما در مبارزه با آن ها دارم.

۱٫ همه چیز را در چشم انداز قرار دهید و از دور نگاه کنید.

شما هرگز بر ترس های خود غلبه نخواهید کرد. اگر به آنها اجازه دهید، دشمنان عاطفی موفقیت شما را از بین خواهند برد و شما را فلج می کنند و مانع از حرکتتان به سمت جلو می شوند.

حقیقت این است که ما خود را کمی بیش از حد جدی می گیریم. آخرین باری که ساعت ها بی خوابی کشیدید و نگران آخرین مهلت بودید کی بود؟ بدترین سناریو را تصور کنید زیرا هیچ چیز از آنچه ما تصور می کنیم بدتر نمی شود.

۲٫ منطقی را از غیر منطقی جدا کنید.

اکثر ترس های ما غیر منطقی هستند درست مثل کابوس کالج من. همیشه زمان هایی است که شما توانایی های خود، قدرت، شجاعت و موفقیت در زندگی خود را مورد سوال قرار می دهید. این افکار مزاحم را در مقابل مغز خود بکشید و ارزیابی کنید که آیا آنها در واقعیت ریشه دارند یا خیر. در اغلب موارد، آنها باعث ناامنی می شوند.

هنگامی که تلاش می کنید با دشمنان عاطفی خود مقابله کنید، لیستی از بزرگترین دستاوردهای خود را بنویسید و آن را به عنوان یک یادآوری جایی بزنید. تأییدیه شخصی بهترین راه برای تقویت چیزهای مثبت در مورد خودتان است.

۳٫ عاقلانه انتخاب کنید.

من یک ترس شدید و ماندگار از ارتفاع دارم. آیا باید به کوه اورست صعود کنم تا بر این ترس غلبه کنم؟ نه، زیرا غلبه بر این ترس به اهداف من خدمت نمیکند یا من را به سوی زندگی بهتر هدایت نمیکند. اما من به ترس سخنرانی عمومی غلبه کرده ام. در مورد دشمنان احساسی که انتخاب می کنید با آنها روبرو شوید، هوشمندانه باشد.

۴٫ مغزتان را با افکار مثبت پر کنید.

هر روز ما منابع ارزشمندی را از دست می دهیم: توجه خودمان. افکار منفی را از ذهن خارج کنید و به افکار و پیام های مثبت توجه کنید.

هنگامی که احساس می کنید دشمنان عاطفی را از بین برده اید، به یاد داشته باشید که زندگی همان چیزی است که شما می سازید، و مانند امتحانات، زندگی نیز خوب خواهد بود.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید